Footer Right Content

Saturday, August 14, 2010

Qiam Ogos & Rehlah KRU KB

7-8 Ogos, SABTU-AHAD; Alhamdulillah qiam bulanan bagi bulan Ogos telahpun selamat dijalankan. Qiam kali ini membawa tema "Indahnya Ramadhan". Peserta kali ini adalah yang terpilih untuk dibawa ke rehlah keesokan harinya. Tahniah kepada yang telah hadir!Tambahan lagi, tempat qiam kali ini diubah memandangkan keadaan Masjid Pekan KB yang dalam proses pembaikan. Antara pengisian qiam kali ini adalah forum "Ramadhan datang lagi" yang dihadiri oleh CG. Jumat dan Ust. Suraya sebagai panel forum. Disamping itu, terdapat aktiviti2 lain seperti usrah, riadah dll...
"Ikan bakar...ikan bakar... Nia' orong ding ae ka?" Sedap la...terima kasih kepada team bakar ikan.Rehlah kali ini diadakan di Pantai Pintasan. Pengisian rehlah agak santai...dimulakan dengan solat Dhuha, tazkirah, aktiviti (games) dan makan2.

Muhasabah:

  • Sesungguhnya, semua yang kita adalah pinjaman Allah semata. Bila2 masa Dia akan mengambilnya semula, jadi gunakanlah dengan sebaiknya dan redhalah seandaianya Dia menariknya kembali. (Khas buat yang hilang selipar dll yang dihanyutkan ombak :) Jangan sedih ye..)
  • Allah Maha Pencipta. DiciptakanNya langit tanpa tiang dan bumi yang terhampar luas.

0 comments: