Footer Right Content

Wednesday, May 4, 2011

KRIS Kundasang '11

22-24 April 2011

Setinggi-tinggi kesyukuran yang tidak terhingga dipanjatkan ke hadrat Allah S.W.T kerana dengan inayah-Nya sekali lagi PSS & KRU cawangan Kundasang telah berjaya melaksanakan Kem Remaja Islam (KRIS) pada 22 hingga 24hb April 2011 dengan membawa tema "Discover The beauty of Islam" dengan penyertaan 51 orang peserta daripada empat buah lima buah sekolah antaranya, SMK Kundasang, SMK Ranau, SMKA Irsyadiah, SMKA Mohd Ali, Ranau. KRIS kali ini adalah kali yang ke-2 dilaksanakan memandangkan penubuhan KRU masih baru di kawasan kundasang. KRIS yang diadakan di Pusat Latihan Islam (PLI kundasang) menambahkan lagi semangat adik-adik peserta mengikuti program ini.


Ribuan terima kasih diucapkan kepada penceramah ketiga-tiga Kuliah Dasar yang telah mengupaskan tajuk Aqidah, Ibadah, dan Akhlak yang lebih detail kepada adik-adik peserta. Apa yang menarik pada KRIS kali ini, kami didatangi penceramah-penceramah yang mahir memikat hati adik-adik peserta kepada kecintaan yang mendalam terhadap Allah. Antara penceramah tersebut ialah Ustaz Anuar Ali-kuliah dasar 1, Ustazah Siti Khadizah-kuliah dasar 2, dan Ustaz Azuhan yang diimport dari semenanjung-kuliah dasar 3.


Buat adik-adik peserta yang dikasihi, ketahuilah bahawa tanpa adik-adik semua kem ini tiada maknanya. Terima kasih kami ucapkan atas pengorbanan adik-adik yang sanggup datang ke program kali ini. Allah saja yang dapat membalasnya. Harapan kami agar kecintaan adik-adik kepada Allah & Rasulullah S.A.W semakin mekar dalam hati adik-adik. Insyaallah jika rasa cinta adik-adik terhadap Allah & Rasul-Nya mendalam maka rasa cinta adik-adik terhadap ibu-bapa, adik-beradik, guru-guru, kawan-kawan & masyarakat juga akan turut mendalam. Kepada adik-adik peserta, manfaatkanlah segala ilmu yang telah kalian timba sepanjang program. Sebarkanlah ilmu tersebut kepada rakan-rakan yang tidak berpeluang untuk menyertai program KRIS '11 Kundasang ini. Aplikasi benih-benih ilmu itu dalam kehidupan agar lahirlah hasil yang lumayan. Usah disia-siakan masa serta tenaga yang telah kalian korbankan untuk program ini.
 
 
Tahniah juga kepada AJK dan Fasilitator yang menjadi tulang belakang terhadap program ini.Ingtlah,usaha kalian pasti akan mendapat ganjaran yang tiada tandingan nilainya kerana syurga Allah sentiasa menanti. Apa yang terpenting ialah keikhlasan serta niat untuk semua yang terlibat dalam program ini yang bermula dari AJK, Fasilitator dan juga peserta. Niatkanlah ianya hanya untuk menggapai keredhaan Allah serta ikhlaskan diri sepenuhnya tanpa mengharapkan sebarang ganjaran duniawi.


Semoga berjumpa lagi dalam Kem Remaja Islam yang akan datang! InsyaAllah.


Banner yang dicari-cari (^ _^)

AJK Pendaftaran dah ada, peserta belum datang..?

sesi pendaftaran peserta muslimat
check in dulu, baru boleh masuk..

pengarah program
melakar logo kumpulan..






khusyuknya menghafal lagu tema..

kuliah dasar 1 : Ustaz Anuar Ali
 
Kuliah dasar 2 : Ustazah Siti

kuliah dasar 3 : Ustaz Azuhan
Di mana ada KRU Tuaran, di situ ada jualan.

KRU Kundasang

0 comments: