Footer Right Content

Sunday, February 13, 2011

Qiam bulanan KRUKK - Bengkel Asas Fasilitator

Pada 12-13 Februari 2011, dengan bantuan Persatuan Siswazah Sabah, Kelab Remaja Cawangan Kota Kinabalu telah berjaya mengadakan qiamullail bulanan bertempat di Masjid Universiti Malaysia Sabah(UMS). Pengisian pada kali ini tertumpu kepada pelaksanaan Bengkel Asas Fasilitator yang bertujuan mendedahkan para nuqaba' akan asas-asas yang perlu diketahui dalam mengendalikan usrah.

Penyertaan program adalah seramai 40 orang yang terdiri dari beberapa buah sekolah di sekitar Kota Kinabalu iaitu SMK Tebobon, SM Shan Tao, SMA Kota Kinabalu, SM All Saint, Maktab Sabah, SM(P) Likas dan SM Sains Sabah.

Melalui bengkel ini, peserta banyak membincangkan sesama ahli kumpulan soal permasalahan yang timbul dalam berusrah tidak kira di peringkat naqib mahupun ahli usrah itu sendiri. Setiap permasalahan diselitkan cara penyelesaian dan beberapa kaedah dalam memantapkan lagi pengurusan usrah.

Setelah didedahkan dengan teori-teori daripada penceramah dan perbincangan sesama kumpulan, praktikal pula dilakukan. Masing-masing ditugaskan membawa sebuah tajuk perbincangan kepada ahli usrah yang bermacam ragam. Di sini kesabaran, pemikiran kreatif dan sifat profesionalisme dipupuk dalam kalangan nuqaba'.

untuk paparan gambar yang lebih, sila klik sini

Alhamdulillah, semoga dengan pengisian yang dijalankan di dalam bengkel ini dapat melahirkan para nuqaba' yang lebih berkualiti dari pelbagai aspek. KRU terus ke hadapan dalam memperkasa usrah ahli. Selamat mempraktikkan ilmu-ilmu yang diberi di lapangan realiti.

Menanti sahabat-sahabat di program KRU yang seterusnya.

0 comments: