Footer Right Content

Tuesday, March 1, 2011

Qiamullail Februari KRU Tuaran

Alhamdulillah syukur yang tidak terhingga dirapatkan kepada Allah SWT kerana dengan limpahan rahmat dan kasih sayangNya Qiamullail dapat dilaksanakan dengan jayanya. Seperti sedia maklum, masjid An-Nur yang sentiasa tersergam indah sebagai tapak utama program KRU Tuaran sejak 3 tahun lalu tidak pernah jemu menerima kehadiran dan kunjungan hamba Allah yang suka menimba ilmu walau di mana jua. Mereka itulah yang digelar Pemburu Cinta illahi.

Kehadiran muslimin pada Qiam kali ini yang agak memberangsangkan melegakan sedikit hati kami walaupun sudah pasti bilangan peserta muslimat sentiasa melebihi jumlah peserta muslimin. Dengan bertemakan Maulidurrasul & Ikhtilat, kuliah dasar Qiam kali ini yang disampaikan oleh Ust. Rushdi bin Abd.Majid dari Maktab Kent membawa kami menyelusuri kehidupan dan perjuangan rasulullah SAW dan sahabat baginda.
Teringat di hujung ceramah ust.Rushdi, beliau sempat memberi peringatan kepada adik-adik.
" Agama Islam adalah satu-satunya agama yang boleh mengangkat martabat manusia dan seluruh kehidupannya". Sebagai cth, negeri Melaka yang melaksanakan hukum hudud pada suatu masa dahulu menjadi suatu tempat yang sangat terkenal di seluruh dunia sehinggakan digelar 'Lingua Franka'. Tetapi setelah hukum hudud dihapuskan oleh penjajah Barat, kini Melaka tidak lagi dikenali ramai.

2 comments:

Nashrah Basyirah said...

tahniah tuaran! :)

nurilhakim said...

Allah.qiam tuaran paling dekat di hati.trus istiqamah menjiwakan mereka..