Footer Right Content

Sunday, March 20, 2011

Qiamullail bulan Mac KRUKK

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah, setinggi kesyukuran dipanjatkan kepada Allah SWT kerana dengan izinNya qiamullail Kelab Remaja Ukhuwwah cawangan Kota Kinabalu(KRUKK) dapat dilaksanakan pada 12-13 Mac 2011 bertempat di Masjid Universiti Malaysia Sabah(UMS). Qiam kali ini bertemakan "Successful Muslim" yang memperincikan agar seseorang individu muslim mempersiapkan diri untuk menyerlah dari pelbagai aspek.

Penyertaan kali ini agak memberangsangkan hingga mencecah 124 orang peserta. Program yang dilaksanakan diawal cuti sekolah membolehkan ramai pelajar asrama untuk turut serta di dalam program kali ini. Antara sekolah yang berjaya dihimpunkan adalah SM(P) Likas, SMA Inanam @ TUNAS, SMA Kota Kinabalu, Maktab Sabah, SMK Tebobon, SM Shan Tao, SM All Saint, SMS Sabah (SMESH), SMK Putatan

Beberapa aktiviti telah dilaksanakan seperti Latihan dalam Kumpulan(LDK), tadarus dan sesi bicara hati dan explorace jejak iman. Qiam kali ini banyak memupuk peserta dalam menampilkan sifat berani untuk ke hadapan dan mengajak dalam berfikir di luar kotak bagi membuka minda lebih luas.


Slot mutiara ilmu bersama Ustaz Akmal@Abu Nuha


peserta muslimin


peserta muslimat


explorace 'Jejak Iman'


Semoga di setiap pengorbanan dan kepayahan yang dilalui oleh sahabat-sahabat dalam menjayakan program ini mendatangkan kebaikan berlipat kali ganda di akhirat kelak.

Lebih banyak gambar di sini

0 comments: