Footer Right Content

Sunday, June 20, 2010

KRIS KK'10 @ Masjid UMS

Alhamdulillah, tiada kata atau ungkapan yang layak untuk dilafaz melainkan setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat Ilahi, kerana diatas keizinan, limpahan rahmat dan kasih saying-NYA, KRIS KK kali yang ke dua pada tahun 2010 yang merupakan aktiviti PSSKK dengan kerjasama KRU KK telah dengan jayanya terlaksana. Ini semua pasti tidak akan dicapai jika tidak dengan keizinan Allah S.W.T. dan juga usaha gigih dan komitmen penuh yang diberikan oleh ajk-ajk pelaksana dan semua yang terlibat dalam menjayakannya. Syukran jazilan diucapkan. Hanya ALLAH SWT sahaja yang mampu membalas segala jasa dan pengorbanan kalian.

Seramai 133 orang peserta muslimin dan muslimat berkumpul di Masjid Universiti Malaysia Sabah yang mana program KRIS dijalankan untuk tahun ini. Peserta yang hadir adalah dalam lingkungan umur 13 hingga 18 tahun dan daripada 13 buah sekolah sekitar Kota Kinabalu dan beberapa sekolah dari daerah berhampiran telah mengikuti KRIS KK kali ini, Alhamdulillah. Antara sekolah yang menghantar pelajarnya menjadi peserta ialah SM Sains Sabah, SMK Tobobon, SMK Bandaraya, SM Shan Tao, SM Agama KK, SMK (P) Likas dan SMK St. Peter Telipok. Tahniah dan syabas diucapkan diatas penyertaan kalian.

Sepanjang program berlangsung, para peserta didedahkan dengan pengisian rohani dan jasmani dari pelbagai bentuk dan pendekatan yang dirancang baik oleh pihak ajk pelaksana walaupun tidak dapat dinafikan masih terdapat beberapa masalah dan kekurangan yang tidak dapat dielakkan. Namun begitu, diharap para peserta mendapat seberapa banyak input-input berguna dan penting untuk menjadikan kita berubah ke arah yang lebih baik dari sebelumnya. Kami hanya mampu melakukan sedaya yang kami termampu namun semuanya terletak kepada diri peserta dan atas ketentuan ALLAH SWT jua.



Ditulis oleh : Darnah Mau (Exco Penerbitan, PSSKK).

0 comments: