Footer Right Content

Tuesday, December 30, 2008

Tragedi Gaza-Bangkitlah Wahai Umat Islam!!!





Mutakhir ini, boleh dikatakan penutup tirai setiap tahun akan terjadi tragedi yang sentiasa menjadi igauan ngeri penduduk dunia. Biasanya ia terjadi bermula dari hari Natal sehinggalah ke penghujung tahun. Kejadian tanah runtuh, gempa bumi, banjir, taufan dan yang paling teruk adalah kejadian Tsunami pada akhir tahun 2004 sentiasa menjadi hiasan penutup tirai tahun-tahun masihi.

Tahun ini ia berlaku lagi. Serangan besar-besaran Yahudi di bumi barakah Semenanjung Gaza kali ini merupakan satu lagi episod ngeri penduduk dunia tahun ini terutamanya penduduk Palestin. Laporan terbaru serangan besar-besaran Yahudi ini mencatatkan bilangan angka korban mencecah 374 orang dan 1690 lagi cedera pastinya mengejutkan dunia yang sedang menyambut 1430 Hijrah dan 2009 Masihi.

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul...Ayuh! kita menadah tangan memanjatkan doa dan bermunajat ke hadrat Allah serta laksanakan solat hajat di setiap masjid2 dan surau2 kampung masing2. Tidak lupa juga untuk memboikot barang2 Israel!!! Mudah2han, usaha kita yang sedikit ini dapat membantu saudara2 kita di seluruh dunia khususnya di Palestin... Yakinlah kita! janji Allah pasti akan tiba sebagaimana tibanya tahun Hijrah 1430H. Palestin pasti akan menjadi nadi kebangkitan akhir zaman...

0 comments: